Momenteel hebben wij een ernstig tekort aan doktersassistenten waardoor wij u niet de gewenste service kunnen verlenen. Wellicht dat u al iets heeft gehoord of gelezen over het tekort aan doktersassistenten in de landelijke media.
Om u toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, nu en in de toekomst, zijn wij genoodzaakt om per direct een aantal belangrijke wijzigingen aan te brengen in onze bereikbaarheid aan de telefoon en aan de balie.
Voor u betekent dit het volgende:
De doktersassistente is dagelijks van 8.00 uur tot 10.15 uur en van 14.30 uur tot 15.30 uur direct telefonisch bereikbaar. Als de wachttijd aan de telefoon oploopt, kunt u in de wachtrij blijven of ervoor kiezen om op een later, door u gekozen tijdvak teruggebeld te worden.
Dit geldt ook voor de overige uren als er geen directe mogelijkheid is om de assistente te spreken. Als u de praktijk belt tijdens deze uren hoort u de terugbel instructies. De spoedlijn voor levensbedreigende zaken blijft de hele dag bereikbaar.
Onze balie is dagelijks geopend van 8.00 uur tot 10.15 uur en van 14.00 uur tot 16.30 uur. U kunt dan terecht voor het inleveren van urine en kweken, en niet meer voor het beantwoorden van medische vragen. Voor medische vragen kunt u ons bellen of bereiken via uw digitale huisartsendossier in Mijngezondheid.net of via de MedGemak app.
Het is niet meer mogelijk om bij ons bloed te laten prikken. Dat kan alleen bij prikpunten van Tergooi zoals op uw aanvraagformulier staat vermeld.
Wij blijven zoeken naar oplossingen om onze bereikbaarheid en service zo optimaal mogelijk te houden. U kunt ons hierbij helpen!
- Voordat u contact opneemt, informatie inwinnen over uw vraag. Dat kan bijvoorbeeld bij een naaste of op de website: thuisarts.nl. Mogelijk is een bezoek aan de huisarts niet nodig.
- Bij binnenkomst voor uw afspraak meldt u zich aan via onze aanmeldzuil die naast de balie staat. Zo zien wij dat u aanwezig bent.
- U kunt zelf 24-uur per dag online een (telefonische) afspraak bij de doktersassistente, praktijkondersteuner of huisarts inplannen via MijnGezondheid.net of de MedGemak app. Heeft u hierbij hulp nodig, vraag een naaste, of loop binnen bij de bibliotheek voor ondersteuning of neem contact op met de Helpdesk Digitale zorg (085-1304575)
- Korte, niet spoedeisende vragen, stelt u eveneens 24-uur per dag via een e-consult “vraag aan uw zorgverlener” op mijngezondheid.net of MedGemak app. U kunt hierbij zo nodig ook een (scherpe) foto toevoegen.
- Uitslagen worden niet meer telefonische medegedeeld. Uw uitslagen vindt u terug in mijngezondheid.net, voorzien van ons commentaar. Alleen wanneer u hierover vragen heeft, neemt u contact met ons op. Let op: uitslagen zijn alleen te zien in mijngezondheid.net, niet in de MedGemak app.
- Chronische herhaalrecepten vraagt u aan via de herhaalservice van uw apotheek.
- Incidentele medicijnen herhaalt u via mijngezondheid.net.
- Recepten worden niet meer telefonisch of aan de balie herhaald. Onze receptenlijn wordt slechts eenmaal per week afgeluisterd op woensdag. Houd hier rekening mee bij het inspreken.
Wij begrijpen dat deze veranderingen ook aanpassingen vraagt van u als patiënt. Hiervoor vragen wij uw begrip, geduld en medewerking. Ons team van baliemedewerkers, doktersassistentes, praktijkondersteuners en huisartsen doet haar uiterste best om u zo optimaal mogelijk te ondersteunen bij uw gezondheid.