Waar staat jullie logo voor?
Wij hebben ons logo gebaseerd op het gemeentewapen van Hilversum. Het gemeentewapen toont sinds de 17de eeuw vier goudgekleurde boekweitkorrels op een blauw veld. Boekweit was in de 16e eeuw een belangrijke voedingsbron in de streek. Het groene hartje wat u ziet is dus een boekweitkorrel welke wij hebben gecombineerd met ons meest gebruikte medische instrument, de stethoscoop.
Hoe lang duurt het voordat uitslagen van onderzoek (gemiddeld) bekend zijn?
Laboratorium onderzoek: 1 dag voor algemeen bloedonderzoek, specifieke bepalingen kunnen langer duren
Foto / Echo: 2 dagen
Urine / Ontlasting kweek: 5 dagen
SOA-test: 5 dagen
Uitstrijkje: 2 weken
Hoeveel tijd heeft de huisarts voor mij?
Voor een afspraak bij de huisarts van Huisartsenpraktijk Hilversum Oost staat 15 minuten gepland in de agenda van de huisarts. Uw huisarts krijgt hier slecht 10 minuten van betaald. In die tijd moet de huisarts uw dossier inzien, medische vragen stellen, lichamelijk onderzoek doen, eventueel onderzoeken aanvragen / medicijnen voorschrijven / verwijsbrief schrijven en alles nauwkeurig in het patientendossier noteren. In deze 15 minuten moet dus een hoop gedaan worden. Daarom kan in 15 minuten gemiddeld 1 klacht goed besproken worden. Soms lukt het om 2 kleine klachten te bespreken. Is de voor u geplande 15 minuten afgelopen en heeft u nog meer vragen voor de huisarts? Dan moet u een nieuwe afspraak maken op het spreekuur.
Is de huisarts gratis?
Ja, de basis huisartsenzorg is voor iedereen gratis. Echter indien de huisarts diagnostiek aanvraagt (bloed prikken, foto maken etc), een afwijking verwijderd of medicijnen voorschrijft kan dat van uw eigen risico afgaan.
Waarom wil de assistente alles van me weten?
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten, maar ook om de tijd van het consult in te schatten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. De vraag naar de reden van uw afspraak is dus op verzoek van de huisarts.
Hebben jullie nog ruimte voor stages?
Ja, er is ruimte voor een doktersassistentes in opleiding. Stuur een mail naar info@huisartsenpraktijkhilversumoost.nl
Helaas is er geen ruimte meer voor het opleiden van coassistenten. Doordat wij hebben gekozen voor de begeleiding van een huisarts in opleiding is de coassistentenplek komen te vervallen.
Nemen jullie nog patiënten aan?
Ja, sinds februari 2023 zijn wij weer volledig open voor nieuwe inschrijvingen.
Wij hebben nieuwe praktijkruimte erbij gekregen en hebben een nieuwe huisarts aangetrokken zodat we weer open kunnen zijn voor nieuwe inschrijvingen. Voor meer informatie kijk op onze Inschrijven pagina.
Waarom is de griepvaccinatie zo laat dit jaar?
Alle huisartsen in Nederland bestellen bij hetzelfde bedrijf hun griepvaccinaties. Dat bedrijf bepaald wanneer ze aan ons geleverd worden. We zijn dus volledig afhankelijk van de geleverde vaccinaties. Wij hebben zelf geen invloed op de leverdatum.
Heb ik een briefje van de huisarts nodig?
Heeft u een briefje of verwijzing van de huisarts nodig?
Vaak is dit helemaal niet nodig, ondanks dat andere zorgverleners dit toch tegen u zeggen.
Hier vindt u een overzicht wanneer u wel en niet een briefje of verwijzing van de huisarts nodig heeft.
Waarom wordt het receptenbandje maar 1x per week afgeluisterd?
Helaas hebben wij niet voldoende personeel om elke dag het receptenbandje meer af te luisteren.
Door het enorme landelijke tekort aan medisch personeel komen ook wij doktersassistentes tekort om de service die u van ons gewend was voort te zetten.
Daarom moeten wij keuzes maken en moet u uw medicijnen nu op een andere manier herhalen.
Chronische medicijnen worden niet meer herhaald via de huisartsenpraktijk maar via de herhaalservice van uw apotheek.
Incidentele medicijnen kan u herhalen via mijngezondheid.net.
Zo helpt u ons het tekort aan doktersassistentes een beetje op te vangen. Bedankt voor uw begrip
Waarom is de balie niet meer de hele dag open?
Door het enorme landelijke tekort aan medisch personeel komen ook wij doktersassistentes tekort om de service die u van ons gewend was voort te zetten.
Daarom moeten wij keuzes maken. Wij hebben ervoor gekozen om geen doktersassistentes meer achter de balie plaatst te laten nemen. Nu zitten er administratief medewerkers achter onze balie. U kunt daardoor ook geen medische vragen meer stellen aan de baliemedewerksters. Daarvoor kan u telefonische contact opnemen met de praktijk of via mijngezondheid.net een afspraak bij de huisarts inplannen.
De nieuwe openingstijden van de balie zijn:
08:00 t/m 10:15 & 14:00 t/m 16:30.
Buiten deze tijden kan u niet bij de balie terecht. Onze excuses voor het ongemak.
Waarom kan ik mijn uitslagen niet meer telefonisch opvragen?
Door het enorme landelijke tekort aan medisch personeel komen ook wij doktersassistentes tekort om de service die u van ons gewend was voort te zetten.
Daarom moeten wij keuzes maken.
U kan nu zelf uw uitslagen bekijken via mijngezondheid.net. In uw dossier schrijft uw huisarts een interpretatie van de uitslagen. Heeft u daarna inhoudelijke vragen over deze uitslagen, dan kan wel contact opnemen met de doktersassistente. Of via mijngezondheid.net een e-consult aanvragen om de uitslag te bespreken.
Waarom kan ik de assistente zo moeilijk bereiken?
Door het enorme landelijke tekort aan medisch personeel komen ook wij doktersassistentes tekort om de service die u van ons gewend was voort te zetten.
Daarom moeten wij keuzes maken en hebben wij onze telefonische bereikbaarheid teruggebracht.
Tijdens de volgende tijden is de doktersassistente direct te bereiken.
08:00 t/m 10:15 & 14:30 t/m 15:30.
Daarbuiten kan u op de terugbel lijst van de doktersassistente geplaatst worden. Zodat zij u op een ander tijdstip terugbelt.
Bent u de 4de in de wacht dan kan u ook op de terugbel lijst geplaatst worden, zodat u niet meer zo lang hoeft te wachten om de assistente te spreken.
Daarnaast kan u veel zaken ook regelen zonder dat u de assistente nodig heeft. Dit doet u via mijngezondheid.net.
Ook kan u kijken of uw antwoord op thuisarts.nl te vinden is. Want 90% van alle vragen die de assistente krijgt is de vinden op thuisarts.nl.
Bedankt voor uw begrip.
Huisartsenpraktijk Hilversum Oost – de duurzaamste huisarts in Hilversum